Çin, Devlet Konseyi Kararıyla Nükleer Reaktör İnşaatını Onayladı Ulusal basında yer alan haberlere göre, Çin Devlet Konseyi, yaptığı toplantıda yeni nükleer reaktörlerin inşa edilmesine karar verdi. Ülkenin kuzeyinde Şandong, doğusunda Ciangsu ile Cıciang, güneyinde ise Guangdong eyaletleri ile Guangşi Cuang Özerk Bölgesi’nde toplamda 11 yeni nükleer reaktör inşa edilecek. Yaklaşık 220 Milyar Yuana Mal Olacak…
Ulusal basında yer alan haberlere göre, Çin Devlet Konseyi, yaptığı toplantıda yeni nükleer reaktörlerin inşa edilmesine karar verdi. Ülkenin kuzeyinde Şandong, doğusunda Ciangsu ile Cıciang, güneyinde ise Guangdong eyaletleri ile Guangşi Cuang Özerk Bölgesi’nde toplamda 11 yeni nükleer reaktör inşa edilecek.
Çin’in bu projesi yaklaşık 220 milyar yuana (30,85 milyar dolara) mal olacak. Üstlenici şirketler arasında Çin Genel Nükleer Enerji Şirketi (CNGP) 6 reaktör, Çin Ulusal Nükleer Enerji Şirketi (CNNC) 3 reaktör ve Devlet Enerji Yatırım Şirketi (SPIC) 2 reaktörün inşaatını üstlenecek.
Şu anda 55 aktif nükleer reaktöre sahip olan Çin, ABD ve Fransa’nın ardından en fazla nükleer reaktöre sahip ülke konumunda bulunuyor. 2022 ve 2023 yıllarında 10’ar yeni reaktör yapımına onay veren Çin, toplamda 36 yeni reaktörün eklenmesiyle 2030 yılına gelindiğinde nükleer enerji kapasitesinde dünya lideri olmayı hedefliyor. Bu adım, Çin’in enerji ihtiyaçlarını karşılamak ve sürdürülebilir enerji kaynaklarına yatırım yapmak amacıyla atılmış önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]