ABD Başkanı Trump, kuantum teknolojileri alanında ulusal bir girişimi başlatan ve mevcut liderliği pekiştirmeyi hedefleyen iki kritik kararnamenin altına imza attı.
ABD Başkanı Donald Trump, Beyaz Saray’da düzenlenen törenle kuantum teknolojilerine yönelik ulusal bir girişimi başlatan kararnameleri imzaladı. Trump, törende yaptığı konuşmada, kuantum teknolojilerinin yeni nesil inovasyonu temsil ettiğini ve ülkenin ekonomik büyümesi için büyük önem taşıdığını belirtti.
Trump, imzaladığı kararnamelerle ABD’nin kuantum alanındaki liderliğini pekiştirmeyi hedeflediklerini söyledi. Mevcut liderlik pozisyonunu daha da ileriye taşıyacaklarını vurgulayan Trump, bu alandaki pozitif ivmeyi sürdürmek istediklerini ifade etti.
İlk kararname, önemli bilimsel hesaplamaları gerçekleştirebilecek kuantum bilgisayarların üretilmesini ve gelecek 5 yıl içinde kuantum tabanlı sensörler ile ağların geliştirilmesini amaçlayan ulusal bir girişimi başlatıyor. Amerikan kuantum liderliğine daha önce görülmemiş düzeyde yatırım yapılacağı kaydedildi.
İkinci kararname ise federal kurumların bilgisayar sistemlerini 2031 yılına kadar ‘kuantum kriptografisi’ sistemine geçirmelerini ve güçlü güvenlik standartlarının yaygınlaşmasına öncülük etmelerini öngörüyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]