Bakan Yerlikaya: 1 Haftada 445 Bin 375 Araç ve Sürücüye İşlem Yapıldı Bakan Yerlikaya, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, emniyet ve jandarma ekiplerince 22-29 Ağustos 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilen trafik denetimlerinin sonuçlarını açıkladı. Bakan Yerlikaya, bu süre zarfında 2 milyon 365 bin 59 aracın denetlendiğini ve toplamda 445 bin 375 araca/sürücüye işlem yapıldığını belirtti. Denetimlerde…
Bakan Yerlikaya, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, emniyet ve jandarma ekiplerince 22-29 Ağustos 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilen trafik denetimlerinin sonuçlarını açıkladı. Bakan Yerlikaya, bu süre zarfında 2 milyon 365 bin 59 aracın denetlendiğini ve toplamda 445 bin 375 araca/sürücüye işlem yapıldığını belirtti.
Yapılan denetimlerde en fazla işlemin hız ihlali yapan sürücülere ve periyodik muayenesi yapılmamış araçlara yapıldığı ortaya çıktı. Bakan Yerlikaya’nın paylaşımına göre, hız ihlalinde bulunan 123 bin 603 sürücüye, periyodik muayenesi yapılmamış 23 bin 594 araca işlem yapıldı. Ayrıca, emniyet kemeri kullanmayan 16 bin 396 sürücüye, sürücü belgesiz araç kullanan 14 bin 117 kişiye ve zorunlu mali sorumluluk sigortası bulunmayan 8 bin 944 araca da cezai işlem uygulandı.
Bakan Yerlikaya, alkollü araç kullanımıyla mücadele konusunda 7/24 esasına göre denetimlerin devam ettiğini vurguladı. Ayrıca, trafikte otobüslerde ve diğer araçlarda emniyet kemeri kullanımının önemine de dikkat çekti. Yerlikaya, paylaşımında, “Lütfen trafik kurallarına harfiyen uyalım, aşırı hız yapmayalım. Araçlarımızda da otobüslerde de emniyet kemeri takmayı ihmal da etmeyelim. Yolculuklar sizleri sevdiklerinize kavuşturmak için vardır, ayırmak için değil.” ifadelerine yer verdi.
Bu sonuçlar, trafik kurallarına uymayan sürücülere verilen cezaların caydırıcı olmasının önemini bir kez daha hatırlatıyor. Trafik güvenliği için herkesin kurallara uyması gerektiği bir kez daha vurgulanmış oldu.
Reklam & İşbirliği: [email protected]