Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Dezenformasyonla Mücadele Merkezi, İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya’nın bir televizyon programında yaptığı açıklamayı hatırlattı. Bakan Yerlikaya, “Oturum ve ikamet izinlerinin müracaatı için Noterler Birliği ile protokol imzalandığını” duyurmuştu. Ancak yapılan açıklamada, söz konusu protokolün sığınmacılarla ilgili olmadığı belirtildi. Protokol, Yabancılarla İlgili Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada, Noterler Birliği ile gerçekleştirilen protokolün, Türkiye’ye…
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Dezenformasyonla Mücadele Merkezi, İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya’nın bir televizyon programında yaptığı açıklamayı hatırlattı. Bakan Yerlikaya, “Oturum ve ikamet izinlerinin müracaatı için Noterler Birliği ile protokol imzalandığını” duyurmuştu. Ancak yapılan açıklamada, söz konusu protokolün sığınmacılarla ilgili olmadığı belirtildi.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada, Noterler Birliği ile gerçekleştirilen protokolün, Türkiye’ye bilimsel araştırma amacıyla gelecek, ticari bağlantı veya iş kuracaklar, eğitim ve turizm amacıyla gelecek yabancılarla ilgili olduğu vurgulandı. Yani protokol, sadece belirtilen amaçlarla Türkiye’ye gelen yabancıların ikamet izni başvuru süreçlerini kapsamaktadır.
Açıklamada, Noterlerin, müracaat evraklarını kabul ederek hem sistem üzerinden hem de fiziki olarak Göç İdaresi’ne ileteceği belirtildi. Bu sayede, başvuruların düzgün bir şekilde yürütülmesi ve denetlenmesi sağlanacaktır. Ayrıca, vatandaşlar asılsız iddialara itibar etmemeleri konusunda uyarıldı.
Sonuç olarak, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı, yapılan protokolün sığınmacılarla değil, farklı amaçlarla Türkiye’ye gelecek yabancılarla ilgili olduğunu duyurdu. Bu açıklama ile asılsız iddiaların önüne geçilmesi ve doğru bilgi akışının sağlanması amaçlanmaktadır.
Reklam & İşbirliği: [email protected]